Julafton 24 decmber

Julafton 24 december 2010

Startade dagen med att gå upp vid 8 för att jag hade första tjing på duschen, sen ringde jag älskling och önskade honom god jul, sen blev de till att fixa fram frukost till familjen, de var uppskattat. Dom behövde bara gå upp så var allt klart.
Sen börjades de, stressen, ägg skulle kokas och garneras, potatis skulle skalas, prinskorven hade vi glömt på ica, allt dukades och samtidigt satt vi och väntade på att Benjamin och Lucas skulle komma med bussen från Uppsala och försökte hålla småsyskonen här hemma glada. Dom ville öppna paketen så fort dom slog upp ögonen. Jag agerade tomtenisse i år, fixade, hjälpte till överallt, mamma och magnus åkte till ica för att hämta ungarna på stationen och i samma veva hämtade dom prinskorven. Jag värmde på allting så de häll sig varmt (de vi hade ordnat dagen innan, revbensspjäll och köttbullar)



Sen kom dom hem 14.10 bara ca 10 minuter sena i planeringen. Just ja prinskorven ska stekas också.... 14.20 sitter vi till bords och käkar. Vi hinner nästan precis å bort allt från bordet när Kalle Anka började. Tur var väl de. Efter Kalle fick vi vänta liite och sen blev de julklappsutdelning.
Vi delade ut alla paket och sen öppnade vi i turordning, 6 barn (jag räknar mig som barn nu), två vuxna och två hundar. Tog lite tid de där kan man säga. Men alla blev nöjda och glada =)

Vid 21-tiden kom P över och hade med sig paket han också. Mamma hade handlat en stor tavla till mig som han fick frakta med bilen, sen fick vi en gemensam present som jag väntade med att öppna tills då och så fick jag min present av honom och ha sin av mig =)

Jag mamma och Mgnus var uppe sent och drack glögg, vi gick så långt att vi spetsade den med Bacardi Grand Melon ;) Gott och lagom mycket alkoholsmak. Hade knappt något i men gottigt blev de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0